Lock 'n Load Tactical Digital

Nie samą ArmĄ człowiek żyje.
Awatar użytkownika
kirq
Posty: 12851
Rejestracja: 08 mar 2012, 18:42

Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: kirq » 02 kwie 2020, 23:02

No dobra, troszkę popuściłem jak na to trafiłem. Tom, wiedziałeś o tym?

https://store.steampowered.com/app/1149 ... l_Digital/

Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 7099
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: svaty » 03 kwie 2020, 8:38

Chciałem w to zagrać, jak jeszcze istniała tylko wersja planszowa. Cena 11 PLN za podstawkę i 22 PLN za dodatek nie odstrasza. Z tego co widziałem, można po prostu wskoczyć w tytuł na chwilkę i od razu grać. Ciekawe jak AI się sprawuje.

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
neelix
Posty: 3186
Rejestracja: 08 paź 2012, 11:06

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: neelix » 03 kwie 2020, 10:06

Planszówka na PC? W tej cenie? Biorę bez sprawdzania. Dzięki!
Awatar użytkownika
Tom13J
Posty: 3497
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:44

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: Tom13J » 03 kwie 2020, 14:09

Widziałem to, miałem też coś skrobnąć na ten temat i mi uciekło. Mi się gra planszowa podobała na początku, jednak po paru rozgrywkach, wyszły jej spore niedociągnięcia i głupotki. Wersja digital też je posiada, więc nie przejawiam zainteresowania. Lock and Load nie ma do mnie szczęścia, jakoś ich tytułu zaczynają mnie drażnić. :twisted:
Swoją drogą na razie trzymają niską cenę, więc można śmiało kupić podstawkę za te 11 zł i zagrać w 4 misje (po 2 z każdego okresu). Nudno nie będzie, choć irytować może. Swoją drogą licho wie , jak tam się AI zachowuje?

Potem kolejne tytuły mają chodzić po 10 dolarów. Nie wiem czy wydadzą wszystkie wersje planszówek, ale to w sumie 5 tytułów z IIWŚ i 4 współczesne.

"Jeśli drzewa robią się za duże. ciągnij do siebie, aż zobaczysz niebieskie!"- Dan Hampton F-16 Pilot
Awatar użytkownika
kirq
Posty: 12851
Rejestracja: 08 mar 2012, 18:42

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: kirq » 03 kwie 2020, 14:21

A możesz w dwóch słowach napisać, co Cię tak zraziło. Przed zakupem specjalnie wróciłem dziś do Twojej recenzji i tam mocno grę wychwalałeś.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 7099
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: svaty » 03 kwie 2020, 14:54

Właśnie też skończyłem czytać tę recenzję. ;)

Tom, tam mówiłeś, że grałeś tylko Modern. Próbowałeś potem coś z II WŚ?

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
Tom13J
Posty: 3497
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:44

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: Tom13J » 03 kwie 2020, 15:49

Ok. Gra na pewno nie jest zła. To bardziej pewnie moja styczność z lepszymi tytułami na rynku, zepsuła moją opinię.
Grałem tylko modern, ale czy zagracie IIWŚ, czy modern to nie odczujecie specjalnie dużej różnicy w mechanice. Podstawy są takie same, różnica to broń oraz dostępność bardziej złożonego sprzętu i broni dla piechoty.

Problem, który zauważyłem nie wystąpił od razu. W sumie szydło wyszło z worka, kiedy właśnie zagrałem w starszego brata obecnej wersji Digital, Heroes of Stalingrad od Matrix Games. O co mi chodzi?

W grze aktywacje są na zmianę. JA , ty (AI) itd. Po jednej jednostce. W sumie gra działa dokładnie tak samo, jak World at War , co prawda lepiej rozwiązano jeśli chodzi o zadawane obrażenia. Jeżeli ruszysz jakąś jednostkę lub nią strzelisz, to do końca tury lub 3 "pass`ów" pod rząd(kończy turę), jednostka niczego już nie zrobi. Zostaje oznaczona markerem Fire lub Move do końca tej rundy.
Miałem taką sytuację własnie na PC (i potem na planszy też), że miałem tylko dwa stosy jednostek, które musiały wykonać rozkaz Fire, bo wróg był naprawdę blisko i do tego widoczny. Po wykonaniu ataków nie miałem już nic do roboty, oprócz robienia "pass". W tym czasie AI maszerowało (dosłownie) przed moim nosem. Trzy grupy piechoty przeszły obok w bezpośrednim kontakcie z moim żetonem, a ja nic nie mogłem zrobić. Nie możesz się ruszyć lub odpowiedzieć na ogień. Jedyna reakcja to walka wręcz, która odbywa się równocześnie. Do tego pojazdy kołowe mogą po drogach ruszyć się nawet 20 heksów, więc macie obraz ruchu ze strony wroga, który posiada więcej jednostek i jeździ po całej mapie, a ty nic nie robisz, twoi patrzą i nie reagują. Może tak ma być i ma to coś symulować? Nie wiem, mi się nie podoba.

Można się zapytać dlaczego miałem swoje jednostki zgrupowane tylko w dwa stosy? To kolejny problem, a może też dobra imitacja morale tylko, czy aby dobrze wykonana? Otóż tylko oficerowie, medycy i bohaterowie(jeżeli posiadacie takie jednostki) mogą zmusić wstrząśnięte od ostrzału lub obrażeń jednostki do dalszego działania. Aby to zrobić muszą się one znajdować na żetonie takiej jednostki. I kiedy rozproszycie swoje oddziały, np 6 , a macie tylko dwóch oficerów, często w walce dojdzie do sytuacji, że taka ostrzelana jednostka, która nie przejdzie po skutecznym wrogim ataku testu morale, nagle staje się całkowicie bezużyteczna. Może jedynie się wycofać do tyłu( nie w kierunku wroga) o połowę swojej prędkości. I teraz możesz co zrobić. Możesz wycofać swojego oficera do tej jednostki i próbować w następnej turze go zmobilizować do walki, bo tylko z jego pomocą może rzucić kośćmi i próbować :!: zdać ten test. A jeżeli twój oficer był już aktywowany, to potrzebujesz minimum kolejnych 2 tur, aby coś zdziałać. A jak masz pech w kostkach, no to lipa.

Przez to możecie sami zobaczyć, że większość gra mając oficera z dwoma jednostkami piechoty na kupie, bo w razie czego masz szansę szybko wrócić do walki.
Kolejną rzeczą jest spostrzeganie jednostek. W grze widzisz heksy, nie jednostki. To, że jest tam wroga jednostka nie znaczy, że ją widzisz czołg lub piechotę na tym heksie. Aby zobaczyć wroga, wybrana przez ciebie jednostka musi rzucić kostką, 1-2 sukces i widzisz wszystko, co jest na tym heksie. Jeżeli są drzewa, to szanse spadają do np. 1. Oficer może dać swój bonus, ale potem już jego bonusu nie możesz wykorzystać do walki. Jak się nie uda, to jednostka w praktyce jest wydana i może jedynie zrobić Oportunity fire(OF). Dlatego w sumie nikt tego nie chce robić i każdy czeka, aż się ruszysz/strzelisz, bo wtedy jesteś z automatu odkryty. Oczywiście na początku nowej tury....wszyscy zapadają się pod ziemię. Oczywiście nie na otwartym terenie.

Dlatego po raz kolejny mam wrażenie, że pod pokrywką dobrze estetycznie wykonanej gry i sporej różnorodności, mamy bardzo duży festiwal rzutów kostką, a do tego zasady gry mocno narzucają nam ograniczenia. Jeżeli do tego dodamy szczęście to wyłania się z tego pełny obraz. Czemu nie wystarczy, aby d-ca było na heksie obok lub miał jakiś zasięg w testach morale, nigdy nie zrozumiem. Sytuacja jak z World at War...radio ma zasięg 700m, tutaj w konflikcie współczesnym w czasie testów morale nie ma go wcale.
Nie wiem, może taka była idea, może tak ma być? Na początku tego nie widziałem i chyba mi to nie przeszkadzało. Ale kiedy zaczęło dochodzić do sytuacji, w który musiałem pasować, aby trzymać jakieś moje jednostki aktywne w obawie przed atakiem wroga. Być może odpowiednia umiejętność operowania i opanowania tej mechaniki jest kluczem do sukcesu? Tylko, czy jest to wiarygodne oddanie pola walki? To już pozostawię do odpowiedzi Wam. :D

"Jeśli drzewa robią się za duże. ciągnij do siebie, aż zobaczysz niebieskie!"- Dan Hampton F-16 Pilot
Awatar użytkownika
Tom13J
Posty: 3497
Rejestracja: 07 mar 2012, 18:44

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: Tom13J » 03 kwie 2020, 18:55

Jeszcze post pod postem. Jeżeli jesteście tak zainteresowani to oni w przyszłym tygodniu mają wydać to:

https://store.steampowered.com/app/1226 ... r_Digital/

Dokładnie to samo, co World at War 85, tylko ta dzieje się w czasie IIWŚ.

"Jeśli drzewa robią się za duże. ciągnij do siebie, aż zobaczysz niebieskie!"- Dan Hampton F-16 Pilot
Awatar użytkownika
kirq
Posty: 12851
Rejestracja: 08 mar 2012, 18:42

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: kirq » 03 kwie 2020, 19:23

Dzięki, Tom. Te 50 zł chyba pójdzie na inną grę.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 7099
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Lock 'n Load Tactical Digital

Postautor: svaty » 03 kwie 2020, 19:41

Widzę, że nie tylko u mnie Tom zapał ostudził. Chciałbym czegoś planszówkowego na PC, coby było taktyczne i poziomem skomplikowania zasad nie odstraszało na starcie. Chcę grać w grę a nie czytanie reguł. Tu istniała szansa na znajomość, ale to co Tom wymienił przeszkadzało mi już dzisiaj podczas oglądania tutoriali do systemu.

Neelix kupił. Jak wrażenia?

Lubię żużel jak koń owies.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron