Motorsport

Bla bla bla :)
Awatar użytkownika
ZlyMudzyn
Posty: 483
Rejestracja: 23 sie 2018, 19:28

Re: Motorsport

Postautor: ZlyMudzyn » 14 gru 2019, 21:51

To, że Robert pojedzie w BMW to już chyba niemal pewne. Czasy na treningu piątkowym lepsze od kierowców fabrycznych. Sam będę oglądał tę serię, jeżeli tylko Kubica będzie się tam ścigał.

Warte odnotowania są też testy drugiego z polaków- Robina Rogalskiego, który po wygraniu audi R8 cup dostał szanse potestowania Audi w DTM, i szło mu także całkiem nieźl. Jednak jego występ w tej serii w przyszłym sezonie tej serii jest niemożliwy. Jednak w przyszłości, kto wie... chłopak ma smykałkę do ścigania- a zaczął się ściagać w wieku 16 lat!
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 14 gru 2019, 22:48

Czyli późno zaczął.
DTM śledzę od kilku lat. Bardzo dobrze zorganizowana seria z wyrównanymi (choć nie tak dobrze, jak jeszcze był Mercedes) autami. Aston Martin odstawał w poprzednim sezonie bardzo.

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
ZlyMudzyn
Posty: 483
Rejestracja: 23 sie 2018, 19:28

Re: Motorsport

Postautor: ZlyMudzyn » 14 gru 2019, 22:51

Bardzo późno- jak sam mówi, w jego karierze nie było czasu na ściganie się gokartami(wcześniej zajmował się... tańczeniem breakdance). Polecam wywiad z nim, który przeprowadził Maciej Jermakow.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 23 gru 2019, 10:28

Dobra wiadomość dla Ferrari i kibiców tego zespołu.
Leclerc and Ferrari announce multi-year agreement

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
Wynarator
Posty: 13965
Rejestracja: 17 lip 2012, 16:01
Wyślij PW:

Re: Motorsport

Postautor: Wynarator » 13 sty 2020, 8:05

Tutaj artykuł który mnie zaskoczył, o tym jak F1 analizuje swoich fanów

https://www.motorsport.com/f1/news/fans ... 14/?nrt=54

Nie masz prawa do swojej opinii. Masz prawo do świadomej opinii. Nikt nie ma prawa być ignorantem - Harlan Ellison
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 24 sty 2020, 17:24

Serduszko lekko mi mocniej zabiło z radości.
FIA WEC pisze:The Automobile Club de l’Ouest (ACO) and North America’s sanctioning body for endurance racing, the International Motor Sports Association (IMSA), have today announced that agreement has been reached for a common future with convergence of the top categories of endurance racing.

On the occasion of the 2020 Rolex 24 At Daytona, the two sanctioning bodies unveiled the guiding principle for this platform – the introduction as the top category of competition of LMDh, which will be eligible for both the World Endurance Championship (WEC) and the IMSA WeatherTech SportsCar Championship. This joint platform responds to the wishes of numerous manufacturers.

The chance for automotive manufacturers to compete with the same car at the 24 Hours of Le Mans, the Rolex 24 At Daytona, at SuperSebring or at Spa-Francorchamps, at the Motul Petit Le Mans or even Silverstone, will soon become a reality.

The ACO and IMSA have together established the basis for joint regulations to govern the new LMDh category. The objective is that, from September 2021 in the FIA WEC and from January 2022 in the WeatherTech Championship, manufacturers will be able to enter the top category and compete in the two leading championships in endurance racing with this new model of car, LMDh.

The two sanctioning bodies were inspired by elements from each of their respective regulations, namely from the ACO’s Le Mans Hypercar and those in preparation by IMSA for the DPi 2.0.

The result of this convergence, the LMDh car will be:

• Based on a new chassis common to both ACO and IMSA, using elements of the Le Mans Hypercar and LMP2 chassis, and built by the four current LMP2 manufacturers: Dallara, Ligier, Multimatic and Oreca. This chassis will also be used for the new generation LMP2.
• The car will use a common hybrid KERS system, on the rear axle.
• Its silhouette and design will be modifiable, developed according to the brand or style of the manufacturer which will provide the engine power for the car

More technical details for the car will be revealed in March at SuperSebring, in a presentation from the ACO and IMSA Technical Departments.

In the future the top category of endurance racing will include both LMDh and Le Mans Hypercar. A balance of performance system will ensure fair competition.

Pierre Fillon, President of the ACO: “This announcement today is the crucial starting point for a joint endurance racing future, supported by both the ACO and IMSA. The platform represents the convergence achieved by both organisations which is a great success story for endurance racing. A manufacturer will soon be able to compete in the top category of two championships, the FIA WEC and the WeatherTech Championship. We can’t emphasise enough, as it’s exceptional, how many opportunities this long-term sporting and marketing vision will open up.”

Jim France, IMSA Chairman: “When my father, Bill France Sr., brought the first Daytona Continental sports car race here to Daytona International Speedway back in 1962, he wanted to bring together sports car drivers, teams and manufacturers from around the world. With the ACO, IMSA and manufacturers aligned, today’s announcement proudly takes my father’s vision to the next level.”

Gérard Neveu, CEO of the FIA World Endurance Championship: “The big winner today is endurance racing as the door is now opened to many additional competitors to compete at the highest level on both sides of the Atlantic with the same car. The two sanctioning bodies should be congratulated for their vision and spirit of collaboration. Le Mans Hypercars and the new LMDh cars racing together at Le Mans or Daytona will be an incredibly exciting prospect for endurance fans across the world.”

John Doonan, IMSA President: “On the eve of IMSA’s 51st season of competition, future race fans will regard today as one of the most significant of all time for IMSA, the ACO and the world of sports car racing. Providing a common platform for top-level prototype racing globally has been a goal for the sanctioning bodies, our manufacturers – and most importantly, sports car racing fans everywhere – for many years, and we are proud to say the opportunity has finally arrived. We are grateful for the collaboration with our partners at the ACO and the open dialogue with our manufacturer partners that led us to today’s introduction of the LMDh platform.”

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 25 sty 2020, 19:12

Jeden z moich ulubionych wyścigów właśnie się zaczął. Co roku Daytona 24h jest emocjonująca (no chyba, że nie jeżdżą bo jest ulewa - tak jak w ubiegłym roku :P).
Transmisja TUTAJ.

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 01 lut 2020, 18:33

Długodystansowy klasyk właśnie się rozpoczyna. Pierwsze 15 -20 minut zazwyczaj odbywa się w kompletnych ciemnościach. Dopiero potem zaczyna się przejaśniać. Smacznego.

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 02 lut 2020, 6:38

Jeszcze tylko około dziesięć minut. Prowadzi "mruczuś", którego dźwięk od kilku dobrych lat (niezależnie od silnika) mnie urzeka.
► Pokaż Spoiler

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6941
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Motorsport

Postautor: svaty » 04 lut 2020, 20:56

Nie jestem odosobniony mówiąc, że współczesne F1 na Zandvoort to jakieś nieporozumienie. Co prawda, słyszałem, że będą zmiany (zwłaszcza w T4, T14 i T15) oraz poszerzą tor tu i ówdzie. Po obejrzeniu poniższego filmiku jestem zdumiony ogromem zmian jakie się dokonują w nitce toru i jego otoczeniu.


Nie ma co udawać, tor nadawał się do kompleksowej renowacji. Coraz trudniej było zorganizować wyścig jakiejś wyższej serii, czy chociażby ze względu na szerokość toru, jego pobocze, czy też infrastrukturę do kibiców. Jestem w miarę dobrej myśli, bo choć zmian jest sporo, to jednak charakter swój zachowa. Szkoda tylko, że F1 na tym torze, niezależnie od poczynionych zmian, jawi mi się jako "Monaco-like".

Planowane prace:

Lubię żużel jak koń owies.

Wróć do „Wszystko i Nic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości