Bormnad Antegria

Forum dla Opforu
Awatar użytkownika
ziutek
Moderator
Posty: 9612
Rejestracja: 09 mar 2012, 0:18

Re: Bormnad Antegria

Postautor: ziutek » 28 sty 2018, 8:25

Panowie,
Proszę o zapoznanie się z planem i mapą:
https://imgur.com/a/tw2Qy
(slajdy oglądamy od dołu strony, do góry strony)

Nazwy operacyjne:
Azatoth - drużyna ziutka (5os.)
Hastur - drużyna kastora (6os)

Rozłożenie po drużynach wg. slotów na forum.

Zadanie
Naszym głównym zadaniem jest ochrona granic państwa, oraz wykonanie akcji specjalnej mającej na celu odbicie z rąk Republii naszego człowieka. Dużą informacji i pomocy może udzielić nam nasz szpieg który pozuje na żołnierza w armii Rebublii. Jednym znakiem rozpoznawczym jest znak rallyup (5 na klawiaturze).

Sprzęt
Do dyspozycji mamy:
1x Gaz (ciężarówka)
1x Ural
1x UAZ

Zadania grupowe
Azatoth
- Infiltracja granicy wrogiego państwa
- Podejście pod Bostam i zdobycie informacji na temat więźnia
- Odbicie więźnia i transport za naszą granicę

Hastur
- Utrzymanie posterunku granicznego
- Ochrona granic państwa
- Prowokacje względem armii Republii
- Pomoc w ewakuacji

Wykonanie
Faza I - Wejście na pozycje
1. Zaczynamy w punkcie start, po sprawdzeniu sprzętu i dobraniu radio oraz potrzebnego sprzętu przez dowódców, ładuje się na pojazdy i ruszmy drogą na północ
- Azatoth bierze Urala
- 2os. z Hastura biorą UAZ
- Reszta bierze Gaz

2. W punkcie rozdzielenia
- Azatoth odbija na północ wraz z Gaz'em Hastura
- UAZ Hastura jedzie na przejście graniczne i je obsadza

3. Zajęcie pozycji
- Azatoth udaje się na pozycje "Desant azatoth", ukrywa ciężarówkę w zabudowaniach i przemieszcza się na punkt "AZ STOP"
- Kastor rozwozi swoich pozostałych ludzi do strefy 1 i 2, i rozpoczyna patrol pasa przygranicznego

4. Wszystkie oddziały meldują o zajęciu pozycji i gotowości do przejścia do następnej fazy

Faza II - Infiltracja i Prowokacja
1. Po otrzymaniu sygnału, że wszyscy są gotowi na pozycjach, Hastur zbiera swoich ludzi (oprócz obsługi posterunku) do strefy pierwszej, gdzie będzie wykonywał prowokacje, która pozwoli skanalizować uwagę wroga bliżej przejścia granicznego, tym samym dając trochę oddechu drużynie infiltrującej.
2. Drużyna prowokatorów podchodzi pod samą granicę i robi zamieszanie, strzelając w powietrze, i rzucając granaty dymne. Uwaga, nie możecie strzelać, ani rzucać granatami przez granicę. Wszystko robimy po swojej stronie granicy. Zależy nam na wszczęciu alarmu w drużynie wroga i skanalizowaniu ich w strefie 1.
- w 3 minuty po rozpoczęciu prowokacji, drużyna Azatoth, przekracza w sposób skryty granicę państwa i kieruje się do punktu "AZ Bramka".
3. Azatoth rozstawia bramkę i przeprawia się na drugą stronę drogi, głęboko w las. W zależności do warunków i sytuacji, będziemy się poruszali ekstremalnie wolno, lub ekstremalnie szybko, przy okazji ograniczając komunikację mową bezpośrednią do minimum.
4. Po dojściu na punkt "AZ 2", meldujemy do Hastura, o przekroczeniu granicy i zajęciu punktu. W tym czasie Hastur odpuszcza z prowokacją i wraca do wykonywania patroli w pasie przygranicznym

FAZA III - Obserwacja i podebranie
1. Azatoth udaje się na wyznaczone pozycje na południowej ścianie lasu (2os, 3os), i prowadzi rozpoznanie Bostam i głównej drogi dochodzącej do miasta.
- W ramach rozpoznania, jeden z ludzi (Klakier), zostaje przebrany w strój cywili i wypuszczony w stronę miasta, na bliższą obserwacje i próbę zdobycia informacji czy więzień jest już w Bostam.

2. Na podstawie zebranych informacji, przygotowujemy plan obicia więźnia. Jeśli jeszcze nie ma go w mieście, rozstawiamy zasadzkę na drodze głównej w punkcie "Zasadzka". Jeśli jest już w mieście i nie będziemy mieli innej możliwości bezpiecznego podebrania, będziemy musieli wziąć miasto szturmem. Podejdziemy na tyle po cichu i skrycie do miasta, i spróbujemy się przedostać niezauważeni w obręb miasta, gdzie dokonamy odbicia więźnia.
- Plan jest bardzo "ogólny", gdyż na tym etapie nie posiadamy wystarczających informacji na szczegółowe zaplanowanie akcji. Musimy opierać się na improwizacji i ewentualnych informacjach jakie uda nam się uzyskać od informatora.

FAZA IV - Exfil
1. W zależności od sytuacji zostały przygotowane 2 plany. W obu wraz z więźniem przedostajemy się do punktu "podebranie".
Plan A) Jeśli nie zostaliśmy wykryci i nie ma alarmu na posterunku granicznym, z punktu podebranie, czmychamy na pełnej piździe na wschód do lasu, i przekraczamy granicę w Strefie 1. (układ terenu pozwala na szybkie i skryte przemieszczenie się)
Plan B) Jeśli zostaliśmy wykryci, i został wszczęty alarm, Kastor przebija się pojazdem przez granicę (w samodzielnie wybranym miejscu) i podjeżdża do lasku w punkcie podebranie, ładujemy siebie i więźnia na pakę i spiepszamy w stronę naszej granicy.


UWAGI:
1. Mamy mało informacji, więc będziemy musieli improwizować. Plan jest ogólny i może ulec zmianie w trakcie misji, na podstawie tego co się będzie działo i jakie informacje będziemy mieli
2. Każdy z graczy ma za zadanie wypatrywać informatora i w miarę możliwości wejść z nim w kontakt (czy to na granicy, czy na patrolu, czy też infiltrując miasto). Informator ma kluczowe dla nas informacje, i będzie ogromnym wsparciem dla naszego zadania.
3. Używamy broni tylko w ostateczności - nie chcemy rozpocząć kolejnej wojny.

ROE
Dla drużyny Hastur

1. W przypadku gdy zauważycie, że osoba niepowołania znajduje się w odległości 30-50m od pasa granicznego, lub już go przekroczyła, wydajecie stanowczy rozkaz .
- "STÓJ - STRAŻ GRANICZNA ANTEGRII, RĘCE DO GÓRY".
- W przypadku niezatrzymania się "STRAŻ GRANICZNA - STÓJ BO BĘDĘ STRZELAŁ" i oddajecie strzał ostrzegawczy w powietrze.
- Jeśli po tych dwu komunikatach, delikwent dalej się nie zatrzymuje albo zaczyna uciekać "STÓJ BO BĘDĘ STRZELAŁ" i możecie otworzyć do niego ogień.
- Jeśli dojdzie do strzelania, starajcie się celować w kończyny, tak aby delikwenta unieruchomić, a nie zabić.

2. Każdego cywila należy:
- Zameldować o kontakcie dowódcy
- Zatrzymać i przeszukać
- Odstawić do aresztu w Gloriam

Nie wdajemy się w zbędne dyskusje, tylko kujemy delikwenta i przekazujemy dowódcy do przesłuchania i odstawienia do aresztu.


Dla drużyny Azatoth
1. Wyciszamy mowę bezpośrednią na minimum
2. Komunikujemy się głównie na radio
3. Poruszamy się w sposób skryty, ale sprawny
4. Nie otwieramy ognia bez wyraźnego rozkazu
5. Cały czas trzymamy się razem - chyba, że rozkaz był inny.


Szczegółowe rozstawienie ludzi na posterunek i patrole, przekaże już Kastor swojej drużynie.
@Kastor, jeśli masz coś do dodania to śmiało.

Ten typ z Opforu.
Awatar użytkownika
OperatorFredski
Posty: 1318
Rejestracja: 04 sty 2017, 12:07

Re: Bormnad Antegria

Postautor: OperatorFredski » 28 sty 2018, 9:06

Czy drużyna Azatoth zajmuje się aresztowaniem podejrzanych, gdy przekroczymy granicę, czy tylko do czasu gdy jesteśmy jeszcze po naszej stronie o ile taka sytuacja zaistnieje?

Na terytorium wroga jakie jest nasze ROE zanim uda nam się dotrzeć do naszych objective-ów: eliiminacja, aresztowanie - oczywiście wszystko w przypadku wykrycia nas przez wroga.

W razie konkretnej wtopy czy przerywamy akcje czy wiążemy wroga ogniem i ciśniemy dalej?

Czy mamy tłumiki na wyposażeniu?
Co w sytuacji gdy trafimy na wroga, zakładam że mają radio i mogą zaalarmować resztę nawet w momencie pojmania.

Nasz szpieg się jakoś nam wystawi czy będzie on znacznie trudniejszy do znalezienia?
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6086
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Bormnad Antegria

Postautor: svaty » 28 sty 2018, 11:02

Rozumiem, ze będziemy mieli "nie-deafultowy" kanał na radio?

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
ziutek
Moderator
Posty: 9612
Rejestracja: 09 mar 2012, 0:18

Re: Bormnad Antegria

Postautor: ziutek » 28 sty 2018, 11:16

-Azatoth nie zajmuje się aresztowaniem podejrzanych, to jest grupa bojowa.
-ROE za granicą w przypadku wykrycia, to najpierw próba aresztowania, jeśli będą próbowali nadać na radio - rozwalamy ich.
-Przerwanie akcji zawsze jest możliwością, ale będziemy o tym decydować na miejscu.
- Nie mamy tłumików.
- Szpieg jest trudny do wyłapania, jest żołnierzem strony przeciwnej i własnie dlatego każdy ma za zadanie go wypatrywać.
- Radio zostanie podane po starcie misji.

Ten typ z Opforu.
Awatar użytkownika
Kastor
Posty: 3706
Rejestracja: 13 lut 2017, 20:03

Re: Bormnad Antegria

Postautor: Kastor » 28 sty 2018, 15:45

OK, to ode mnie, najpierw dla całości, potem dla grupy HASTUR.

Primo, na tej mapie ULTRA ŁATWO się zgubić, a nie mamy GPSów, MicroDAGR, niczego w tym stylu. Totalna analogowa nawigacja. W dodatku, Kamyk pododawał drogi których nie ma na mapie normalnie. Nakręciłem więc na waniliowej mapie trasę, żebyście się mi nie pogubili. Pokazuję najpierw modele pojazdów jakie będziemy mieli (ciężki i toporny GAZ-66, nieco lżejszy Ural i leciutki "gazik"), potem dokładnie trasę z punktami które nas interesują. OBEJRZYJCIE TO KONIECZNIE, żeby nikt się nie zgubił :D

Najpierw pojechałem na posterunek. Zauważcie, że za pierwszą dużą wioską jest ostry skręt w lewo i tuż za nim niebieskie tablice. Na tych tablicach Azathoth jedzie w prawo, a wyznaczona dwójka ode mnie, z Hastura, dalej główną drogą i już ma niedaleko do posterunku. Pokazuję dokładnie gdzie posterunek jest i zawracam. Potem jadę drogą Azathotha, serpentynami na północ (nie szarżujcie mi tam!), zauważcie też miejsce w którym za kolejną wioską trzeba zjechać na szutrówkę, bardzo łatwo się tam zajebać. Tą szutrówką dalej, aż dotrzecie do skrzyżowania z przyklejonym do niego domkiem i murkami, tam w lewo i docieramy na punkt "ukryty pojazd w lesie", skąd patrole w 1. i 2. strefie zaczną moi ludzie.

To samo skrzyżowanie z domkiem i murkami, jak pokazuję po nawróceniu, Azathoth przejeżdża na wprost, jadąc dalej lasami, aż do skrętu w lewo przy powalonych balach drewna i zatrzymuje się obok zielonego domku. Stamtąd prowadzi działania mające na celu przekroczenie granicy.

Ja zaś ustawię się gazikiem jeszcze bardziej na północ, pod samą granicą w strefie 3., skąd będę w razie "planu B" próbował zrobić jednoosobowy transporto-QRF i wydostać VIPa.



Ponieważ mamy chujowe, powolne pojazdy z małą dzielnością terenową, musimy się nimi rozsądnie podzielić.

AZATHOTH bierze Urala (jest nieco szybszy i minimalnie bardziej zrywny / responsywny), jedzie i robi swoje, łapie mnie na długim gdy będziecie już na zielonym domku.

Dwójka ode mnie (JJK i Neelix) biorą ciężkiego GAZa. Jeden prowadzi, drugi wsiada NA PAKĘ, nie obok niego.
Ja i reszta moich bierzemy gazika.

NEELIX + JJK jadą na posterunek (na niebieskich blachach za wioską kontynuując prosto), parkują na posterunku, wysiada kierowca i chłopak z paki. Stawiacie ciężarówkę przodem do granicy, NIGDY nie pokazujecie jej tyłu. Kłamiecie w razie czego, że na pace jest cała uzbrojona po zęby drużyna piechoty, grają w karty, a jak będzie problem to wysiądą i pokażą frajerom z Republii o co chodzi.

Na Was ciąży najbardziej "erpegowe zadanie". Po pierwsze, ściema z drużyną na pace Urala. Po drugie, najważniejsze, opóźnianie tematu związanego z dostarczeniem profesorka na wymianę. Generalnie nic nie wiecie, nic wam sierżant nie powiedział, wy jesteście z innej rotacji, a oficer ma się pojawić za około 50 minut (powiedzcie im, że jest godzina "siódma czterdzieści", czy która tam będzie na realnym zegarku i że oficer będzie o ósmej trzydzieści na posterunku). Potem walicie ściemę dalej, odchodząc kawałek, niby korzystając z radia na posterunku, że sorry, ale dostaliście meldunek że awaria wozu, spóźnią się 10 minut bo muszą koło zmienić, etc. - TL;DR - stallujecie, przeciągacie jak długo tylko dacie radę.

Tymczasem ja wiozę Rysia, Balaja i Zetsu do punktu oznaczonego na mapie jako "pojazd ukryty w lesie", czyli między strefy 1. i 2. Stamtąd, Zetsu rusza pieszo, po naszej stronie granicy, na północ, aż dojdzie do granicy strefy i wraca na południe, z powrotem. Rysio i Balaj natomiast ruszają na południe, patrolować strefę 1. we dwóch. Ja chwilę postoję tam i ruszam na północ do punktu QRF.

ZADANIE PROWOKACJA
[zaraz dopiszę]
Obrazek
Война. Война никогда не меняется.
"Nie posiadam małżonki, ale rzeczona dama regularnego współżycia [...]"
Awatar użytkownika
svaty
Moderator
Posty: 6086
Rejestracja: 04 kwie 2013, 22:19

Re: Bormnad Antegria

Postautor: svaty » 28 sty 2018, 16:01

Dzięki za filmik. Na pewno ułatwi sprawę.
PS. Kamyk to sierżant Spoiler II.

Lubię żużel jak koń owies.
Awatar użytkownika
Kamyk
Posty: 9176
Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:47

Re: Bormnad Antegria

Postautor: Kamyk » 28 sty 2018, 16:14

Nie prawda, nie powiedziałem nic co w moim mniemaniu zdradzałoby rozgrywkę. Wszak każda armiia świata ma na GRANICY takie ROE.
Awatar użytkownika
Kastor
Posty: 3706
Rejestracja: 13 lut 2017, 20:03

Re: Bormnad Antegria

Postautor: Kastor » 28 sty 2018, 16:35

Kamyk jest troll przede wszystkim, właśnie mi powiedział że usunął wcześniej tablice o których mówię - TYM BARDZIEJ PROSZĘ OBEJRZEĆ FILMIK bo jeszcze trudniej będzie się znawigować :D

Jeśli którykolwiek wóz nie ma plandeki, to ten będzie dla AZATHOTHA (na całej trasie przejazdu Republia i tak was nie widzi), zasłonięty musi jechać na posterunek.

UZUPEŁNIENIE ROE DLA DRUŻYNY HASTUR
Gracze obecni na posterunku, poza sytuacjami zagrożenia / aresztowania i tym podobnymi, noszą broń na plecach. Wypatrują ewentualnego kontaktu z informatorem wśród żołnierzy przeciwnika, machają łapą z rzadka na "rally up" (zbiórkę). Patrolujący noszą broń przed sobą, opuszczoną. Wszyscy poruszają się spokojnym krokiem, bez biegania, bez nerwówki, bez prowokowania drugiej strony.

AKCJA PROWOKACJA
W skrzynce z wyposażeniem albo w samochodach na starcie będziemy mieli stertę różnokolorowych granatów dymnych. To są środki dywersyjne dla drużyny HASTUR. Każdy z mojej drużyny ma złapać minimum 5-6, najlepiej każdy w jednym kolorze, jeśli się da, trzeba się będzie przy skrzyni szybko dogadać. Jeśli będzie ich wystarczająco dużo, macie się nimi opchać do oporu, ile wlezie, wrzucić sobie też do ciężarówki z plandeką jadącej na posterunek.

Patrole w strefie 1. i 2. gdy ruszą już w las wyciągają przed siebie granat dymny (tryb wyboru rzutu, SHIFT + G!), naciskają środkowy guzik (rolkę) i idą swój patrol z dymiącym granatem. Gdy skończy im się jeden, wyciągają kolejny i tak maszerują jak gdyby nigdy nic, "okadzając" swoją stronę granicy. Robią to w sposób jak najbardziej widoczny dla żołnierzy Republii, żeby ci się zastanawiali natychmiast o co kurde chodzi :D

JJK i NEELIX stallując na posterunku wypatrują dymów na północy wzdłuż granicy. Postaram się również dać im znać na krótkim radio, jeśli będzie zasięg, komunikatem "POSTERUNEK, DEZYNFEKUJCIE". Jeśli zobaczycie dymy pozostałych chłopaków lub usłyszycie rozkaz na radiu, robicie to samo, obchodząc z granatami dokładnie tak posterunek jak i swoją ciężarówkę, wszystko co blisko was jest.

Wszystkim wołającym z drugiej strony granicy Republijczykom mówicie że dostaliście raport o tym, że był wypadek i doszło do skażenia biochemicznego w okolicy i radzicie im również podjąć stosowne działania zaradcze, odkazić swoich ludzi i sprzęt na wszelki wypadek. W ramach gestu dobrej woli jesteście skłonni przekazać po kilka granatów dymnych żeby mogli bezpośrednio się obronić albo jeśli nie chcą, to możecie podejść i ich odkazić własnoręcznie.

Jeśli skończą się wam granaty dymne, zmieniacie wersję na taką, że zrobiliście co możliwe i meldujecie na naszym krótkim radio, że posterunek zakończył odkażanie / strefa 1 zakończyła odkażanie / strefa 2 zakończyła odkażanie, etc.

Cały manewr ma na celu ściągnięcie "poważną sprawą" uwagi żołnierzy Republii i umożliwić zbliżenie się do naszych ludzi informatora. Pamiętajcie o machaniu kółka w powietrzu na "rally up" co jakiś czas, ale nie nadużywajcie tego bo się rypnie sprawa.
Obrazek
Война. Война никогда не меняется.
"Nie posiadam małżonki, ale rzeczona dama regularnego współżycia [...]"

Wróć do „OPFOR”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron