Wzory Meldunków

Wszystko co zwiększa przeżywalność w trakcie rozgrywek
Awatar użytkownika
Keeway
Posty: 3917
Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:53

Wzory Meldunków

Postautor: Keeway » 06 sty 2020, 10:06

Kiedyś już miałem nakreślone kilka meldunków, ale później Kastor robił skrypt dla RTO i zupełnie o nich zapomniałem. Tak czy inaczej nie doczekaliśmy się wielkich rewolucji i do tej pory nie mamy ustandaryzowanych meldunków (za wyjątkiem wezwania CAS). Natomiast w Arma od jakiegoś czasu jest opcja, umożliwiająca wstawianie ściąg jako przedmiotów fizycznych (na przykład range tables) i chciałbym tym sposobem dodać przynajmniej te 4 poniższe meldunki. Czemu tak dużo? Raport Sytuacyjny, Raport o Przeciwniku i wezwanie CAS są niezbędne. Natomiast MEDEVAC to raczej w ramach ciekawostki i można by było go zamienić strasznie popularnym ostatnimi czasy w WP meldunkiem CFF ;)

SITREP (Raport sytuacyjny)
Służy do aktualizacji statusu dla dowódców wyższego i niższego szczebla oraz do informowania o krytycznych potrzebach oddziału zdającego raport.

1. Nawiązujemy łączność radiową.
2. Podajemy własną pozycję oraz rozmieszczenie sił własnych.
3. Krótki opis bieżącej działalności oddziału.
4. Krótki opis dalszych zamierzeń oddziału.
5. Czego potrzeba (wody/jedzenia/amunicji/medyka/wsparcia/papieru toaletowego).

1: BRAVO TU ALFA, PODAJ MI SWÓJ RAPORT SYTUACYJNY,ODBIÓR.
1: ALFA TU BRAVO, CZEKAJ 5 MAŁYCH, ODBIÓR
//few moments later
2: ALFA, POZYCJA 098098, NA PÓŁNOC OD MIASTECZKA PALERMO, STOP,
3: ALFA, OBSERWUJEMY KOLUMNĘ BWP-1 PRZECIWNIKA STACJONUJĄCĄ NA POLANCE W KWADRACIE 123123, STOP."
4: ALFA, PRZYGOTUJEMY NA NICH ZASADZKĘ NA SKRZYŻOWANIU W KWADRACIE 153153, STOP.
5: ALFA, PROSIMY O WORKI NA ŚMIECI BO ZARAZ TRZEBA BĘDZIE PO NAS POSPRZĄTAĆ, ODBIÓR.
5: BRAVO, ODEBRAŁEM RAPORT, CZEKAJ 5 MAŁYCH, ODBIÓR.



SPOTREP (Raport o przeciwniku)
Służy do informowania swoich przełożonych o przeciwniku, swoich zamiarach oraz ewentualnym zapotrzebowaniu na wsparcie.

1. Nawiązujemy łączność radiową.
2. Podanie pozycji wroga oraz opis jednostek.
3. Twoja pozycja oraz plany.
4. Zapotrzebowanie na wsparcie.

1: ALFA TU BRAVO, MAMY KONTAKT WZROKOWY Z PRZECIWNIKIEM, OBIÓR.
1: BRAVO TU ALFA, PODAJ MELDUNEK, ODBIÓR.
//few moments later
2: ALFA, KWADRAT 123123, 6 ŻOŁNIERZY WROGA ORAZ KOŁOWY POJAZD OPANCERZONY, NAJPRAWDOPODOBNIEJ SIŁY SPECJALNE, STOP.
2: ALFA, KWADRAT 135133, 8 ŻOŁNIERZY WROGA ORAZ JEDEN BWP-1, STOP.
2: ALFA, CELE UTRZYMUJĄ POZYCJĘ, STOP.
3: ALFA, MOJA POZYCJA 142145 OBSERWUJEMY DALEJ, STOP.
4: ALFA, POTRZEBUJE WSPARCIA ARTYLERYJSKIEGO NA 135133, ODBIÓR.
4: BRAVO, ODEBRAŁEM,CZEKAJ 5 MAŁYCH, ODBIÓR.



Close Air Support
Służy do wzywania wsparcia z powietrza bezpośrednio po komunikacji z pilotem. Pamiętam, że Bany i Klakier mieli taki meldunek już kiedyś dograny, to też nie będę odkrywał koła na nowo i wstawiał moich propozycji tylko poczekam aż mi go podeślą.


MEDEVAC
Służy do wzywania ewakuacji medycznej, w samej Arma nigdy nie zdarzyło mi się podawać tego meldunku. Tak czy inaczej lepiej mieć go przepisanego na standardy naszych rozgrywek.

1. Nawiązujemy łączność radiową sposobem alarmowym - podajemy hasło MEDEVAC 3 razy.
2. Określamy miejsce podjęcia.
3. Określamy ilość i stan rannych.
4. Określamy jak zostanie oznakowane miejsce podjęcia (NIE PODAJEMY KOLORU OZNACZENIA – przeciwnik może dokonać zasadzki, organizując fałszywe lądowisko).
5. Oczekujemy na podebranie.

1: ŁAZARZ TU ALFA, MEDEVAC MEDEVAC MEDEVAC, ODBIÓR.
1: ALFA, NADAWAJ, ODBIÓR.
2: ŁAZARZ, KWADRAT 123123, STOP.
3: ŁAZARZ, 2 lekko rannych, 1 krytycznie (stabilny), STOP.
4: ŁAZARZ, OZNACZAM MIEJSCE LĄDOWANIA ŚWIATŁEM CHEMICZNYM,ODBIÓR."
4: "ALFA,ODEBRAŁEM, WYSYŁAM ŚMIGŁOWIEC, ETA 7 minut"
//few moments later
5: ALFA TU ŁAZARZ,WIDZĘ CZERWONE ŚWIATŁO CHEMICZNE, ODBIÓR.
5: ŁAZARZ,POTWIERDZAM CZERWONE ŚWIATŁO CHEMICZNE, ODBIÓR.

You ask me to go living with the pigs, but I can’t go live with pigs and then not get dirty.
Awatar użytkownika
Kamyk
Posty: 9631
Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:47

Re: Wzory Meldunków

Postautor: Kamyk » 06 sty 2020, 10:15

Keeway, bardzo fajne raporty. Nie wiem czy jednak do końca ten typ będzie dobrze się przekładał na rozgrywkę. Dynamiki naszych misji działa dość szybko i możemy nie mieć czasu na dokładne odwzorowanie samego komunikatu. Jestem ciekaw jak pójdzie z nim w boju gry.

Wróć do „Procedury i poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron